\\Ice Cream Factory// >




terima kasih...
Saturday, July 20, 2013 | 7:33 PM | 0 Ice Cream[s]

jangan harapkan sesuatu pertemuan jika sebuah hubungan tidak lagi berharga ...
tak apa , aku terima ..
kata orang ' yang datang kita simpan , yang pergi kita lepaskan '

aku tidak punya masa untuk menbuka semua cerita tujuh bulan yang lalu.. tapi kali ini apa yang aku ceritakan akan menjadi tongkak utama dalam hidup aku jika di izinkan tuhan kepada aku..

sepuluh tahun akan datang ..
mungkin aku bukan lagi orang yang kau kenal.. mungkin masa tu aku hanya kenangan entah hidup atau mati dalam jasad hidup kau..
tapi sepuluh tahun akan datang jika di izinkan tuhan aku.. aku ingin menamatkan pembelajaran aku dengan segulung ijazah yang dapat menbeli satu-dua kepercayaan masayarakat kepada aku..

aku tahu tahun itu terlalu lama..
mungkin banyak dugaan yang akan datang.. mungkin jugak aku akan sesat dalam kehidupan aku sendiri selama sepuluh tahun perjalanan aku..
tapi semangat aku tidak penah lutur selagi jasad aku belum mati ditelan bumi..
aku akan cuba melawan ombak yang datang meskipun nyawa aku sanggup digadai..

terima kasih untuk saki bagi enam-belas-tahun kehidupan aku yang penuh dengan dugaan..
sepuluh tahun akan datang aku pasti dengan izin-mu aku masih untuh di medan ini , masih berdiri tegak seakan akan tidak penah jatuh mahu pun bongkok...
terima kasih :)